Wednesday, November 20, 2013

Kelebihan Epal Hijau


Kelebihan Epal Hijau

epal
Fuh!! Kelebihan Epal Hijau | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada semua pembaca Fuh.My yang dikasihi. Haa..kali ni Luna nak kongsikan artikel tentang Kelebihan Epal Hijau pulak. Siapa yang dah baca artikel Luna yang lepas? Artikel apa? Pada episod yang lepas, Luna dah tulis pasal Kelebihan Buah Pisang.Mohon rajinkan diri terjah ya. Rugi tak terjah.
epal hijau 2 Fuh!! Kelebihan Epal Hijau
Ada tak sesiapa kat sini penggemar epal hijau? Kalau ada bagus la..Sebab epal hijau ni salah satu buah yang mengandungi antioksida yang tinggi berbanding buah-buahan yang lain.Untuk pengetahuan semua, buah yang mengandungi antioksida selain epal ialah cranberi, blueberi, strawberi, acai beri, pear, dan banyak lagi.Jom kita lihat apakah kelebihan yang ada pada buah epal hijau ini.
epal faedah 237x300 Fuh!! Kelebihan Epal Hijau
1- Membantu mencegah terbinanya kolestrol dalam salur dinding darah. Baguskan epal hijau ni, lagipun blood clot ni  bahaya dan boleh mendatangkan rencaman penyakit.
2- Membantu mengekalkan berat badan.Untuk yang sedang berdiet dan nak diet mohon malan epal hijau.Tahap antioksida epal hijau lebih tinggi daripada epal merah.
3- Mengurangkan tekanan penyakit asma. Elok amalkan bagi yang ada asma (lelah).
4- Sekarang penyakit BARAH telah menjadi pembunuh nombor 2 di Malaysia..Jadi, makanlah epal hijau.   Ia  dapat mengurangkan risiko penyakit barah.
5- Vitamin yang terkandung di bawah kulit epal mampu mencantikkan kulit. Jadi,makanlah epal dengan kulitnya sekali !!
6- Membantu bersihkan saluran usus dan pembuangan toksin dengan pantas serta efisyen menerusi sistem pencernaan.
7-Mengurangkan risiko penyakit jantung.
8- Membantu kesihatan membran paru-paru.
9- Membantu kesihatan tulang dengan menambah bahan kimia (boron) pada mineral tulang.
10- Membantu kesihatan sistem kardiovaskular dengan mengekalkan tahap kolesterol darah.
jus epal 225x300 Fuh!! Kelebihan Epal Hijau
11- Membantu masalah SEMBELIT dengan mengisar epal hijau bersama saleri dan minum setiap pagi.
Info : Bagus kita minum jus pagi-pagi..tak kisah jus buah apa pun. Jus epal hijau, jus oren ,jus lobak merah adalah yang digalakkan.
Nota Luna Nana : Jom makan epal dan minum jus epal untuk menjaga kesihatan kita . Utamakan kesihatan anda.Kepada yang “fruit addicted” ia adalah satu kelebihan kepada mereka kerana semua buah mereka suka makan.Amalkan gaya hidup yang sihat.
- See more at: http://fuh.my/fuh-kelebihan-epal-hijau/#sthash.r7YBiHBd.dpuf

No comments:

Post a Comment